موضوع للنقاش لااعضاء موقع افلام اتش كيو

مواضيع الاعضاء

منتديات افلام هاي كواليتي  

العودة   منتديات افلام هاي كواليتي > قسم عام > مواضيع الاعضاء

مواضيع الاعضاء مشاركات و مواضيع الاعضاء من افلام او اغاني او كليبات او برامج او العاب توضع هنا اولاً.

Like Tree134Likes

LinkBack أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
قديم 13-01-2015, 04:36 AM   رقم المشاركة : ( 1 )

АŁᆻă‼sΐЯỖ

نسعى للتميّز

المكان : Palestine - Gaza

M®-Osama غير متواجد حالياً

افتراضي موضوع للنقاش لااعضاء موقع افلام اتش كيو

للمشاهدوة اون لاين

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

موضوع للنقاش لااعضاء موقع افلام اتش كيو

للي عنده اى شئ يفيد الموقع او نقاش يتناقش فيه

نحنا ع كل رحب راح نتناقش سوأ ان شاء لله

بكل شئ يخص الموقع فى المستقبل

الموضوع مش لطلبات الافلام الموضوع للنقاش خلوأ بالكم موضوع للنقاش لااعضاء موقع افلام
لئنه انا شغال ع الطلبات تدريجياأ

الموضوع الخاص بتجديد الروابط المنتهية

l,q,u ggkrha ghhuqhx l,ru htghl hja ;d, l,q,u ggkrha ghhuqhx l,ru htghl hja ;d,

قديم 13-01-2015, 04:45 AM   رقم المشاركة : ( 2 )

aliaction غير متواجد حالياً
افتراضي رد: موضوع للنقاش لااعضاء موقع افلام اتش كيو

تحياتي لك اسامة والى الاصدقاء طبعا احب اوجهة لك شكر خاص بس يعني اطلب منك انت تكون متواجد دائما قصدي مانريد قطع واذا صار شي عدك ارجو من الاخ ايؤب ان يحل مكانك واي واحد تشوفة انت لان الموقع بالعراق اشتهر تحياتي واسف ع الاطالة

اسامة : ان شاء لله الكل هيرجع لئنه اغلب الشباب ابتدرس وانا خلصت دراسه ومتفرغ لذللك لما يخلصوأ اختبرات راح يكونو موجودين ان شاء لله
قديم 13-01-2015, 05:17 AM   رقم المشاركة : ( 3 )

كريس غير متواجد حالياً

أقترح عدم وضع تعديلات
الموقع الأن أسطوري
ترجمة أحترافية
جودات متعددة عالية الجودة
سيفرات مجانية وسريعة
الله يعطيكم العافيه

اسامة : ان شاء لله ما راح يكون فيه تعديلات لو حصل تعديلات راح انخبركم ونؤخد ارائكم اكيد
قديم 13-01-2015, 05:43 AM   رقم المشاركة : ( 4 )

علي السنوسي غير متواجد حالياً

موقعي المفضل في التحميل " افلام هاي كواليتي " ، انتو في القمة

اسامة : ان شاء لله نكون عند حسن ظنك اخي ونحنا نفتخر بكم
قديم 13-01-2015, 05:48 AM   رقم المشاركة : ( 5 )

علي السنوسي غير متواجد حالياً

اه صحيح ، ساعات بدخل علي الصفحة الرئيسية كذا يوم ورا بعض بلاحظ عدم وجود محتويات جديدة ومرة واحدة ألاقي حاجات جديدة كل م اعمل ريفرش :d

اسامة : ده الاشي بكون عطل مننا وعدم توفر الامكانيات والمادية معنا لذلك نتوقف لحد ما انجيب افلوس ونشتري سيرفرات وامورنا الى نحتاجها نشتغل فيها
وده اكبر مشكلة بتوجهنا بالوقت الحالي الوضع المادي اكتير سئ
قديم 13-01-2015, 07:57 AM   رقم المشاركة : ( 6 )

Taha Nassar غير متواجد حالياً

تحياتي ليك حبيبي اسامه وتحياتي لكل افراد الموقع الرائع المميز علي الشبكه العنكبوتيه كلها

الموقع صراحه من افضل ما يكون .. روابط مختلفه ومتنوعه احسن من اي موقع تاني
انا تواجهني مشكله صغيره هو اني داخل الموقع قريب وفي اعمال كتيره حابب احملها منه بس للاسف معظم الروابط بتكون وقعت مع ان مفتش عليها كتير ممكن 5 شهور او 6 شهور بس وبكون حزين جدا وصراحه بلاقي حرج اني اطلب رفع الروابط تاني نظرا للمجهود الجبار اللي انتو عاملينه فالله يكون في عونكم .

ثانيا .. يا اخي اسامه انا اعرف ان النسخه 1080 في الافلام تاخد وقت كتير ومتعبه .. احيانا انتا ترفع افلام ليست ذات قيمه بهذه الجوده فانا اتمني ان توفر هذا الوقت والمجهود لحاجه تانيه افضل وتكتفي ب ال720 لهذه الاعمال

ثالثا .. الاعضاء والزوار علي حد سواء يهتمون جدا بالاعمال ذات القيمه الموجوده علي النت ولكن عفا عليها الزمن وانا من متبعتي لكل مواقع النت المميزه الصراحه لم اري مثل هذه الترجمه الدقيقه ولا الجوده الرائعه اللتي توجد هنا ومن ثم فانا اري ان تهتم اخي اسامه بهذه الافلام القيمه وتعيد رفعها بالجوده المميزه التي تخصك وانا واثق ان حتي الذي شاهد هذه الافلام سوف يقوم بتحميل نسختك بلا تفكير . واكيد انتا تعرف روائع مش محتاج حد يطلب منك افلام لان اصلا انتا ذوئك الصراحه عالي جدا احييك عليه

رابعا .. احب اشكر الدكتور ايوب شكر جامد جدا علي مجهوده في المسلسلات وانا من الناس اللي بنتظر نسخته والله رغم كبر مساحتها حيث ان مساحه الحلقه تتخطي ال 800 ميجا ولكنها تستاهل التحميل .. تحيه خاصه دكتور ايوب

وللحديث بقيه

اسامة : حبيب قلبي طه بخصوص الروابط المنتهيها فيه سيرفر اسموأ فيل افلاير وده بحتفظط فى الافلام لمده طويلة ارجوأ التحميل منه ولكن السرفر الافضل فى التحميل فى الوقت الحالي هوأ ليت بت الى بنوضع اول سيرفر
وان شاء لله راح نعمل جاهدين لتحسين المستوي بكل شئ باذن الله

قديم 13-01-2015, 08:33 AM   رقم المشاركة : ( 7 )

THE GREAT ONE

المكان : Alone In The Dark

IronHearT غير متواجد حالياً
Post رد: موضوع للنقاش لااعضاء موقع افلام اتش كيو

احب اتكلم علي بعض مزايا موقع افلام اتش كيو من وجهة نظري
توفير ثلاث جودات بالنسبة للافلام البلوراي و كمان الأحجام تناسب الجميع
الموقع بيهتم بالافلام الافلام الكلاسيكية وده مش موجود في مواقع كتير
السيرفرات مفيش فيها مشاكل بالنسبه لي كلها سريعة
و كمان في سيرفر قديم شوية اسمه فايل فلاير هو اتقفل بس انا بستفاد منه في المواضيع القديمة اللي اللينكات كلها باظت بشوف لو متوفر روابط فايل فلاير بحول اللينك لبريميوم من موقع لتحويل الروابط العادية لبريميوم و لازم يكون بيدعم فايل فلاير طبعاً و بحمل منه عادي
و المسلسلات الأجنبية أستاذ ايوب برضه بيبذل ما في وسعه علشان يرضي الجميع
و الموقع بشكل عام جيد و سهل في الأستخدام آيضاً

وفي نقطة آخيرة احب اتكلم فيها وهي ان أستاذ أسامة كتر خيره انه بيوفر في اي حاجة بيرفعها جودات تناسب جميع الأذواق لأن زي ما انتم عارفين في مواقع كتير بدون ذكر أسماء لسه لحد هذه اللحظة بيرفعوا شغلهم بصيغ سيئة (rmvb)
و طبعاً ضغط الحجم يكون كاتب الفيلم بجودة البلوراي 720 بكسل مثلا و تلاقي الحجم 800 ميجا و الجودة طبعاً عاملة حادثة و كمان ضايف حقوق الموقع
فلما بشوف كده بقول في سري لابد و انك تمزح معي احنا في 2015 يا جماعة
و كمان لما تيجي تكلم مدير الموقع يقولك احنا متعودين علي النظام ده و كمان النت في مصر سئ و اغلب الناس السرعة عندها 512 ،، دي مش حجة ايوة فعلاً النت في مصر و حش و الكل بيشتكي بس برضه هو متخيل ان مفيش ناس بتحمل نسخ بلوراي بأحجام كبيرة ،، علي قد لحافك مد رجليك و كل حاجة بس انا شايف اللي عايز حاجة بيعملها انا عن نفسي سرعتي 1 ميجا و مش بحمل غير النسخ البلوراي 1080 بكسيل مش مهم عندي هحمل الفيلم و يخلص امتي المهم انك تتفرج بمزاج ،، كان في جملة زمان مش فاكر شوفتها في انهي موقع كانوا بيكتبوا علي النسخ الكبيرة في الحجم ( لاصحاب الذوق الرفيع )
عن نفسي اصبحت مهووس بجودة البلوراي في النسخ 1080 ودي بعض افلامي علشان اثبت للناس حتي لو انت 512 او اي كان سرعتك ممكن تحمل الأحجام اللي انت عايزها ،، ودي في الاخر اذواق لأن في ناس ممكن تكون سرعته 20 ميجا و متعود يحمل افلام بأحجام صغيرة

كان عندي قد الأفلام دي مرتين او ثلاثة بس كنت من النوع اللي بتفرج علي الحاجة و امسحها علشان افضي مكان بس دلوقتي بحتفظ بالافلام اللي عجباني و كمان بحمل كل حاجة بنفسي سواء افلام اجنبي و عربي ، انمي ، برامج ، مسلسلات اجنبي و عربي و اغاني وكل ده وانا سرعتي 1 ميجا
معلش اني طولت في الكلام بس حبيت اوجه رساله للناس اللي بتتحجج بالسرعة
وطبعاً لازم تكون بجودة البلوراي 1080 بكسيل ،، انا حتي لما اكون منتظر فيلم بشدة و يصدر ليه نسخ شبه بلوراي اللي هي web dl مش بحملها بنتظر البلوراي النهائية حتي لو اتآخرت

هتكلم عن بعد النقاط الهامة اللي شايفها مش موجودة في الموقع
في بعض الأقسام الشغل فيها مش قد كده يعني المفروض في مشرف يمسك قسم الأنمي يرفع الجديد مترجم و القديم مدبلج علي سبيل المثال ،، في ناس بتقول الأنمي ملوش لزمة او مش بيجيب زوار بالعكس انا عن نفسي بحمل الأنمي اللي بتابعه من مواقع خليجية علشان ترجمتهم الأفضل و بيوفروا جودات كتير و كمان بيوفروا روابط تورنت في النسخ العالية او لما يرفعوا فيلم انمي بلوراي بيوفروا في النسخة الـ FHD روابط تورنت غير الروابط العادية طبعاً
انا مش بقول نحول الموقع لتراكر تورنت بس علي الأقل توفير روابط التورنت في النسخ الـ 1080 بكسيل او الأشياء اللي حجمها كبير عموماً
و في ناس كتير الأيام دي بتشتري شاشات ثري دي و عايزة تحمل افلام ثري دي احجامها كويسة فلازم برضه الموقع يعمل قسم خاصة بالافلام ثلاثية الأبعاد

انا عارف ان الحمل كله علي أستاذ أسامة و دكتور ايوب بس اتمني باقي الأقسام يكون فيها نشاط اكتر من كدة

لو في اي انتقاد وجهته للموقع فـ ده انتقاد ايجابي علشان انا بحب الموقع ونفسي اشوفه الأفضل بين الجميع

بالمناسبة يا مايسترو كنت عايز اسال حضرتك في حاجة بالنسبة للافلام اللي بجودة الالترا اتش دي اخبارها اي و هتتوفر امتي وهل لما تنزل هتشتغل علي تلفاز الـ 4k بس ولا ممكن اشغلها علي شاشة led مثلا

اسامة : لا اطول عليك اخي لو توفرت لدينا امكانيات المادية سنوفر لكم ما تريدون لكن الوضع المادي هوأ الدي يتحكم فينا اخي وارجو تفاهم الامور
الوضع المادي هوأ رقم واحد لتحسين كل شئ بالموقع رغم انه نعمل جاهد ليل نهار لااجل اسعادكم
قديم 13-01-2015, 09:37 AM   رقم المشاركة : ( 8 )

باسم جبريل غير متواجد حالياً

الموقع فى غاية الروعه لكن كل ما أطلبه هو الأهتمام بمسلسلات الأنمى حيث ان هذا ما ينقص الموقع يوجد مسلسلات أنمى أضطر بالبحث عنها فى مواقع أخرى

بالنسبة لروابط التحميل الرجاء جعل مركز الخليج إفتراضى فى كل المواضيع من برامج وافلام ومسلسلات وخلافه
نعم هو متواجد بشكل شبه أساسى لكن فى مواضيع كتير لا نجده فيها

اسامة : قولنا لكم الموقع يعاني من الوضع المادي لو الوضع المادي تحسن سنوفر لكم كل ما تريدون من افلام انمي اجنبي وكل شئ حصري باذن الله شكرأ ع الاقتراح اخي
قديم 13-01-2015, 10:10 AM   رقم المشاركة : ( 9 )

sultan_dc غير متواجد حالياً

كل شيء يعجبني في الموقع و أكثر شيء يعجبني توفيركم 1080p في كل الأفلام مهما كانت

اسامة : ان شاء لله نكون عند حسن ظنك اخي ونحنا نفتخر بكم
قديم 13-01-2015, 10:33 AM   رقم المشاركة : ( 10 )

ʍƦ. κιllεƦ غير متواجد حالياً

اولاً أحب أشكرك اخي أسامة والأخ دكتور أيوب على هذا المجهودات الجبارة والحصرية
ثانياً: أرجوا رفع الأفلام بجودتين فقط هما 720p و 1080p لأنه في الواقع الموقع اسمه افلام هاي كواليتي وأيضاً يسهل الرفع و أسرع من ذي قبل.
ثالثاً: الإهتمام أكثر بالمسلسلات, على سبيل المثال: رفع المسلسلات التالية
1- http://www.imdb.com/title/tt0804503/?ref_=nv_sr_1 بلوراي
2- http://www.imdb.com/title/tt0412142/?ref_=nv_sr_2 بلوراي
3- http://www.imdb.com/title/tt0285331/?ref_=nv_sr_1 ويب-دل
4- http://www.imdb.com/title/tt0436992/?ref_=nv_sr_1 المواسم السابقة
5- http://www.imdb.com/title/tt0979432/?ref_=nv_sr_1 المواسم السابقة
والمسلسلين (House M.D) و (Mad Men) يكونان بشكل حصري لأنه لا يوجد في أي منتديات أخرى وحتى إذا كانت, كانت الجودة ضعيفة.
رابعاً: تجديد روابط مسلسل Lost ورفعه على سيرفر uptobox لأنه هذا السيرفر أفضل وأسرع وأجمل سيرفر بين كل السيرفرات
خامساً: رفع ووضع روابط تورنت للمواسم الكاملة والمسلسلات الكاملة مثل مسلسل Lost بدل ما تجدد روابطه ضع رابط تورنت للمسلسل وإن شاء الله بعد ما ينتهي التحميل راح نخليه Seeding
ويجب أن أعترف بأنه سيرفر gulfup أصبحت بطيئة في التحميل
لكن سيرفر الـ Uptobox أفضل سيرفر بين كل السيرفرات
وكرةً أخرى يجب علي الإعتراف بأنه السبب الوحيد بأن الموقع ليس مشهوراً كفاية نظراً للجودة الخارقة اللي تقدموه لنا
هو... قلة الإهتمام
وأتمنى التوفيق لكم والفلاح

اسامة : الموضوع للنقاش اخي وليس لطلب الافلام هناك موضوع طلب افلام وبنشتغل ع الافلام المطلوبه وحين الانتهاء منها سيتم فتح باب الطلبات
انتظرنا اخي